Skip to content

فنس الکتریکی

خانه فنس الکتریکی

فنس الکتریکی

فنس الکتریکی نوعی حصار الکتریکی می باشد. این نوع فنس در دسته تورهای فلزی برقی قرار دارد که به عنوان الکتروفنس نیز شناخته می شود. همانطور که میدانید فنس باعث افزایش ایمنی منطقه مورد نظر می شود. از حصار الکتریکی برای جلوگیری از ورود افراد و یا حیوانات به منطقه مورد نظر و منطقه حفاظتی استفاده می شود. این نوع فنس ها کاربرد بسیار وسیعی دارند چرا که در انواع مختلف تولید می شوند.

هریک از انواع حصارهای الکتروفنس دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و نصب متفاوتی دارند. استفاده از حصار های برقی نسبت به انواع حصار های دیگر دارای قیمت فروش مناسبی است. قیمت فنس الکتریکی با توجه به موارد مختلف مانند حجم تقاضا برای خرید آن، کیفیت محصول و نوع خرید آن با توجه به وزن محصول متفاوت است. اما در حالت کلی قیمت خرید و فروش آن به گونه ای است که به عنوان بهترین نوع فنس های الکتریکی شناخته می شود. 

سیم خاردار برقی دارای انواع طرح های مختلف است و انواع متفاوتی دارد. مقدار شوک سیم خاردار برقی با توجه به درخواست خریدار تعیین می شود. شوک موجود در این فنس از ساده تا شوک الکتریکی خطرناک متغیر است. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین سیم خاردار برقی هوشمند به برند حصار سیم مراجعه کنید تا بهترین نوع آن را خریداری کنید.

فنس الکتریکی

نقش سیستم بازدارنده در فنس الکتریکی

سیستم بازدارنده مورد استفاده در فنس الکتریکی از نوع شوک الکتریکی و برق است. شدت برق فنس های برقی توسط افراد دارنده آن تعیین می شود. شوک الکتریکی مانع از ورود هرگونه جاندار از حصار الکتریکی میشود. به گونه ای که با نزدیک شدن فرد یا حیوان، آلارام فنس به صدا در می آید و در صورت برخورد هر جاندار به آن، شوک الکتریکی باعث دور شدن این می شود. 

از دیگر سیستم های بازدارنده مورد استفاده در فنس الکتریکی می توان به ارسال تصویر فرد یا حیوان وارده بر منطقه حفاظتی اشاره کرد. در صورتی که فردی از فنس عبور کند یا قصد ورود به آن را داشته باشد، تصویر او توسط مانیتور ثبت شده و به دارنده ملک ارسال می شود. درنتیجه می توان گفت عمل بسیار هوشمندانه ای دارد و یک سیستم ایمنی بسیار قوی شناخته می شود.

انواع فنس الکتریکی

فنس الکتریکی دارای انواع مختلف است. این نوع فنس ها به صورت های مختلف در بازار عرضه می شوند. حصار شوکدار به عنوان یک حصار مستقل، حفاظ مکمل در صورت نصب روی دیوار، نصب در کنار دیوارها، نرده ها و حصارهای توری استفاده می شود. شما می توانید انواع فنس مورد نظر خود را با توجه به نوع کاربرد، قیمت آن، متراژ محل مورد نظر انتخاب کنید و از ایمنی بالای آن، رضایت کامل را داشته باشید. 

فنس برقی

کاربردهای سیم خاردار الکتریکی

فنس الکتریکی از انواع فنس هایی می باشد که از آن در کاربرد های زیر استفاده می شود:

  1. افزایش ایمنی مزارع و باغ های مختلف 
  2. افزایش ایمنی مناطق مسکونی و غیرمسکونی از افراد و حیوانات مختلف
  3. جلوگیری از سرقت در منطقه مورد نظر 
  4. ایجاد ایمنی برای نیروهای حفاظتی و نگهبان ها
  5. استفاده به عنوان دوربین مداربسته
  6. کمک به نصب اسان و راه اندازی سریع
  7. بهترین گزینه برای نگهداری ایمن از انواع دام 
  8. استفاده به عنوان یک حصار ایمن برای دکل ها و سایت های مخابراتی
  9. استفاده به عنوان یک حصار ایمن در اطراف دکل ها و چاه های نفتی
  10. استفاده به عنوان یک ابزار نظارتی برای محیط مورد نظر
  11. استفاده به عنوان یک حصار امن در اطراف نیروگاه
  12. استفاده در اطراف سالن های ورزشی

فنس الکتریکی برای املاک، ویلاها، منازل خصوصی، مکان های حساس دولتی و نظامی استفاده می شود. این محصول به صورت رشته سیم های گالوانیزه (های کربن) به صورت موازی به فواصل 10 سانتی متر بر روی هم کشیده می شود. دارای پایه های اصلی و پایه های میانی که پایه های اصلی با مقره ها سرامیکی همراه با اشپیل و پیم هایمیانی با عایق های محصوص میانی پوشش داده شده اند. این سیم ها توسط دستگاه مخصوص تزریق شوک تغذیه می شوند که چنانجه شخص متعارض با این سیم ها تماس داشته باشد شوک دردناک شدیدی متحمل می شود که همزمان با ایجاد شوک از آژیر به صدا در میاید و پروژکتورنصب شده نیز روشن می شود. همچنین اس ام اس به شماره تلفن تعریف شده ارسال می شود که همگی این امکانات تعبیه شده بازدارندگی بالایی را در محل به وجود میاورد و دستگاه دارای بارری پشتیبان 10 ساعته می باشد که لازم به ذکر است که آیتم های بیان شده بنا به درخواست مشتری و بودجه تخصیصی کارفرما قابل تغییر (کم یا زیاد شدن) می باشد.

ویژگی ها و قابلیت های الکتروفنس

حصار شوکدار دارای ویژگی ها و مزایایی است که آن را از سایر حصار های ایمنی جدا می سازد. از ویژگی های حصار الکتریکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. توانایی تعیین اندازه ضخامت مفتول های مورد استفاده در حصار
  2. تعیین رنگ با توجه به سلیقه مشتری
  3. امکان استفاده از درب ها و قفل های ایمنی مخصوص در صورت نیاز و درخواست
  4. استفاده از نیزه در بالای فنس به منظور افزایش ایمنی
  5. ارسال پیام به دارنده فنس در صورت ورود جاندار
  6. امکان تعیین چندین شماره برای ارسال پیامک
  7. امکان استفاده از شوک استاندارد به گونه ای که هیچ آسیبی به سارق وارد نکرده و منع قانونی نیز ندارد.
  8. داشتن استحکام بالا در انواع شرایط آب و هوایی مختلف
  9. امکان افزودن زنگ هشدار تا در صورت نزدیکی هر فرد یا حیوان آژیر پخش شود.
  10. عدم نیاز به اتاق کنترل بزرگ و نیروی انسانی
  11. عدم نفوذ افراد و حیوانات به منطقه مورد نظر
  12. افزایش حفاظت و ایمنی منطقه مورد نظر
  13. داشتن انواع طرح ها و رنگ های متنوع
  14. فعال شدن سیستم آلارم و هوشمند 
  15. تامین امنیت نگهبان ها و نیروی حفاظتی
  16. جلوگیری از سرقت 
  17. کاهش نیاز به استفاده از دوربین های هوشمند
الکتروفنس

طرز استفاده و کار حصار الکتریکی

حصار الکتریکی نصب آسان و کارکرد بسیار عالی دارد. در درون این نوع فنس، از شوک الکتریکی استفاده می کنند. شوک وارده باعث ایجاد آسیب به افراد و حیوانات نمی شود. اما در حالت کلی می تواند هر نوع جانداری را که به سمت حصار الکتریکی نزدیک می شود، دور سازد. اگر فرد یا حیوان با شوک برقی این نوع حصارها برخورد کنند دیگر به آن نزدیک نخواهند شد. 

میزان شوک الکتریکی درون فنس برقی توسط دارنده آن تعیین می شود. معمولا شدت جریان برق در حدی است که به هیچ جانداری آسیب نرسد. جالب است بدانید که فنس های برقی دارای قابلیت های ویژه ای هستند. به عنوان مثال اگر یک سارق وارد منطقه مورد نظر شود و یا قصد عبور از حصار الکتریکی را داشته باشد، علاوه بر اینکه دچار شوک الکتریکی می شود، مانیتور چهره او را ثبت کرده و سپس از طریق پیامک به اطلاع دارنده ملک می رساند. 

امروزه تنها استفاده از فنس های معمولی توصیه نمی شود. چرا که به راحتی می توان آن ها را برید و از حصار این ها گذشت. به همین دلیل در کنار فنس ها و حصارهای معمولی از حصارهای شوکدار استفاده می شود تا امنیت منطقه افزایش یابد. از دلایل استفاده این نوع حصارها به مجهز بودن او به سیستم اطلاع رسانی استفاده می شود. در واقع نوعی سیستم پیشرفته هوشمند بازدارنده است.

مزایای استفاده از سیم خاردار الکتریکی

  1. سیم خاردار هوشمند علیرغم داشتن قابلیت های بسیار عالی، با قیمت مناسب به فروش می رسد. در حالت کلی می توان گفت قیمت سیم خاردار برقی بسیار مقرون به صرفه می باشد. 
  2. سیم خاردار الکتریکی دارای شوک الکتریکی است و به همین دلیل مانع از ورود افراد و حیوانات به منطقه مورد نظر نمی شود.
  3. به راحتی نصب شده و به آسانی راه اندازی می شود.
  4. خرید سیم خاردار باعث افزایش امنیت نگهبان ها و محافظ های امنیتی می شود.

چه منابعی باعث تغذیه حصار الکتریکی می شود؟

فنس الکتریکی دارای منابع تغذیه مختلفی است. از انواع این می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم خورشیدی: با استفاده از سلول های خورشیدی می توان برق لازم برای حصار های الکتریکی را تامین نمود. 

برق شهری: برق شهری یکی از منابع تغذیه فنس الکتریکی است که به راحتی می تواند برق لازم آن را فراهم سازد.

تامین برق مورد نیاز این نوع حصارها اهمیت بسیار زیادی دارند. با توجه به دو منبع تغذیه می توان به راحتی قدرت شوک مورد نیاز این سیستم را تامین کرد. 

فنس الکتریکی دارای منابع تغذیه مختلفی است. از انواع این می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم خورشیدی: با استفاده از سلول های خورشیدی می توان برق لازم برای حصار های الکتریکی را تامین نمود. 

برق شهری: برق شهری یکی از منابع تغذیه فنس الکتریکی است که به راحتی می تواند برق لازم آن را فراهم سازد.

تامین برق مورد نیاز این نوع حصارها اهمیت بسیار زیادی دارند. با توجه به دو منبع تغذیه می توان به راحتی قدرت شوک مورد نیاز این سیستم را تامین کرد. 

دلیل استفاده از فنس های هوشمند

خرید فنس الکتریکی از آنجایی اهمیت می یابد که نیازی نیست آن را به اتاق کنترل متصل کنید و نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای کنترل آن ندارید. هیچ فرد یا جاندار زنده ای به واسطه شوک الکتریکی آن نمی تواند وارد منطقه مورد نظر شود. باعث افزایش امنیت بالا و محافظت از تمامی اشیای داخل محیط مورد نظر می شود. طرح و فرمت متنوعی دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود از انواع طرح های متنوع آن، استفاده کنید. 

از مهمترین دلایلی که باعث افزایش میزان خرید فنس الکتریکی شده اند می توان به سیستم های مختلفی مانند سیستم امنیتی، سیستم های آلارم و پروژکتور اشاره کرد. از این رو می توان گفت خرید سیم خاردار الکتریکی از میزان استقبال بالایی برخوردار است. خرید فنس الکتریکی شوک دار باعث افزایش میزان تولید آن در بازار و افزایش تنوع این می شود. برای اطلاع از قیمت سیم خاردار الکتریکی به وبسایت حصار سیم مراجعه کنید.

نحوه نصب الکتروفنس

در مرحله نصب الکتروفنس باید به نکات مهمی توجه کنید. ابتدا باید متراژ محیط مورد نظر را تعیین کنید. سپس آن را به بخش های مشخص تقسیم کنید. اگر از فنس الکتریکی برای جلوگیری از ورود سارق استفاده می کنید، باید بدانید که برای ایجاد هر دو نوع شوک دردناک و استاندارد، باید شوک مد نظر را از هادی هایی به جنس فولاد و دستگاه آنالایزر به دو زون متصل کنید. در این صورت محل دقیق سرقت نیز نشان داده می شود. 

پس از آن، فنس هایی را که از جنس فولاد گالوانیزه هستند از میان عایق های سیستم موجود در هر زون نصب می کنند. این نوع فنس ها دارای سیگنال کنترلی و شوک الکتریکی هستند و از جنس مفتول سفید می باشند. از این نوع مفتول برای ساخت انواع توری های مختلف مانند توری مرغی، توری حصاری، توری مش و غیره استفاده می شود. 

پایه های حصار را در فاصله مشخص نصب کنید. این پایه ها به صورت موازی و با فواصل ۹۵ تا ۲۵۰ میلی متر از هم نصب می شوند. یک سیگنال فشار قوی در هر ثانیه از درون این ها عبور می کند. این نوع سیستم می تواند بدون شوک نیز باشد. با تنظیم آلارم ها می توان سیگنال های دیجیتال را دریافت کرد.

ساخت الکتروفنس

الکتروفنس ها با توجه به استانداردهای مختلف تولید می شوند. این نوع فنس از انواع حصارهای ایمن و برقی است که باعث افزایش ایمنی می شود. درنتیجه باید مطابق با استانداردهای مخصوص ساخته شود. این نوع حصارهای شوکدار براساس استانداردهای کمی و کیفی BS EN 60335-2-76, EN 61011 و EN 610011/2 تولید می شوند. 

همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، درون این نوع فنس ها از شوک الکتریکی استفاده می شود. شوک مورد استفاده در این نوع حصارها بر سه نوع است که عبارتند از:

شوک کنترل کننده: این نوع شوک قابل کنترل است و هیچ خطری برای هر نوع جاندار زنده ندارد. این نوع شوک تنها باعث دوری افراد و حیوانات می شود.

شوک دردناک: این نوع شوک کاربری زیادی ندارد چرا که باعث ایجاد آسیب به جانداران مختلف می شود. 

شوک مناطق مرزی: از این نوع شوک در مناطق مرزی استفاده می شود.

برای خرید این محصول لطفا فرم زیر را تکمیل کنید.

سوالات متداول

فنس های الکتریکی از منابع برق شهری و سیستم خورشیدی برای تامین برق خود استفاده می کنند.

این نوع فنس با داشتن امکان شوک بالاترین میزان ایمنی را ایجاد می کند.نصب آسانی دارد و تنوع این بسیار زیاد است. 

 میزان شوک فنس های الکتریکی با توجه به درخواست دارنده آن تنظیم می شود. شوک الکتریکی در برخی موارد کم خطر است و تنها باعث دور شدن افراد می گردد. شوک مورد استفاده در فنس انواع مختلف دارد. 

خیر. شوک حصار الکتریکی با توجه به درخواست دارنده آن تعیین شده و تنها می تواند باعث دور شدن افراد و حیوانات شود. 

خیر، این محصول بسیار مقرون به صرفه است و قیمت آن بسیار مناسب است.